Škola primenjenih umetnosti
  INFO    UPIS    UČENICI    AKTIVNOSTI    GALERIJA    ŠKOLA    KONTAKT  



Obrazovni profil KONZERVATOR KULTURNIH DOBARA - PREPARATOR

Smer KONZERVATOR KULTURNIH DOBARA - PREPARATOR ZIDNOG I ŠTAFELAJNOG SLIKARSTVA zastupljen je od osnivanja Škole i obuhvata četvorogodišnje školovanje. Pored opštih predmeta, koji su zastupljeni u svim srednjim školama, prisutni su i stručni: crtanje, slikanje, vajanje, anatomija (I godina) kaligrafija, teorija forme, materijali i tehnike, estetika struke, istorija umetnosti i tehnologija zanimanja.


www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs www.spu.edu.rs


Opis smera
Delatnost smera se sastoji od teorijskog i praktičnog upoznavanja veština raznih tehnika i materijala, konzerviranja, restauriranja, tehnološkog istraživanja, održavanja odnosno intervencije koje odlažu propadanje materijala. Svaka intervencija nosi rizik štetne transformacije ili manipulacije objektom, tako da učenici moraju razumeti odgovornost koja stoji pred njima, kako u srednjoj školi, tako i budućem profesionalnom radu. Njihovo poraktično znanje mora biti povezano sa teoretskim, sposobnošću procene situacije i ocene posledice postupka.
Na ovom smeru je zastupljen timski rad, uz obaveznu saradnju sa profesorima drugih stručnosti, jer su svi predmeti značajan izraz duhovnog, religioznog, umetničkog života prošlosti, često dokumenti istorijske situacije, pa se prema njima ophodimo isto, bili oni predmeti višeg ranga, ili jednostavni predmeti iz svakodnevnog života.Uz strogo poštovanje principa konzervacije i restauracije učenici vrlo pažljivo i sistematično ulaze u izuzetno težak i odgovoran rad, u kome moraju imati fini estetski osećaj, da ne vladaju samo tehnikom posla, već da se podrede značaju objekta, bez želje, da njihovi lični, estetski pogledi dođu do izražaja. A u isto vreme veoma lepu, dinamičnu i punu istraživanja profesiju, uz program prilagođen srednjoškolskom obrazovanju.

O radu učenika
Na časovima praktičnog rada učenici prolaze kroz praktično izvođenje vežbi, nastajanje zidne i štafelajne slike. Upoznavajući se sa raznim tehnikama slikanja, pozlate, prepariranja, obrade materijala, oni se upoznaju sa mogućom problematikom, uzrocima oštećenja.
Vežbe u tri klase: u I klasi se izvode vežbe štafelajnog slikarstva; u II klasi se radi na konzervaciji slika na drvenom i platnenom nosiocu, metalu, keramici, ramovima; u III klasi izvode se vežbe zidnih slikarskih disciplina, fresko, seko-tehnike i mozaici. Svrha ovih vežbi je praktična primena teorijskog znanja, prolaženje kroz tehnike nastajanja štafelajne i zidne slike, sagledavanja moguće problematike, uzroka propadanja, oštećenja, metodima, konzervacijskim postupcima, kako bi se uz veliku odgovornost, brižljivom negom preduzeće sve mere da se uspori proces oštećenja.




::: home ::: webmail ::: contact :::
School of Applied Arts